استخراج طلا از دل تجهیزات فرسوده، وزنه برداران در حسرت تحقق وعده ها

به گزارش مجله سرگرمی، ستاره های وزنه برداری ایران در حالی باید آماده پشت سر گذاشن مسیر رسیدن به المپیک باشند که همچنان همان تجهیزات قدیمی و فرسوده انتظار آنها را می کشد.

استخراج طلا از دل تجهیزات فرسوده، وزنه برداران در حسرت تحقق وعده ها

به گزارش خبرنگاران، اردوی تیم ملی وزنه برداری با نفرات اصلی از 28 دی شروع می گردد و ملی پوشانی که داعیه رفتن به المپیک دارند، باید استارت کار را برای پر کردن شش مسابقه گزینشی المپیک بزنند. آنها قطعا روزهای سختی را پیش رو دارند چراکه ایران تنها دو سهمیه در المپیک 2020 دارد از این رو دو نفری که 100درصد شانس مدال دارند، اعزام خواهند شد و وزنه برداران باید با تمام وجود کار نمایند و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

اما در همین ابتدای کار مسئله ای که ذهن ها را درگیر می نماید بحث تجهیزات است که به نظر می رسد از آوردن تجهیزات جدید خبری نیست. نکته جالب در این میان وعده هایی است که خبری از عملی شدنشان به گوش نمی رسد.

قبل از بازی های آسیایی مسئولان ورزش ایران در بازدیدی که از اردوی تیم ملی داشتند متوجه وضعیت تجهیزات وزنه برداران ایران شدند. در آن بازدیدکه 8 مرداد امسال انجام شد، بهداد سلیمی به نمایندگی از وزنه برداران از مسئولان ورزش ایران درخواست کرد فکری به حال تجهیزات وزنه برداری نمایند چون با این تجهیزات قدیمی و فرسوده هر لحظه امکان مصدوم شدن وزنه برداران وجود دارد.

همان موقع وزیر ورزش در جمع خبرنگاران قول داد که بلافاصله بعد از بازی های آسیایی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به فدراسیون یاری می نمایند تا تجهیزات جدیدی وارد گردد تا مسئله ای برای ورزشکاران به وجود نیاید.

بازی های آسیایی جاکارتا شهریور ماه به انتها رسید اما تا الان خبری از تجهیزات جدید نیست و ستاره های وزنه برداری ایران در مسیر آماده شدن برای رفتن به المپیک 2020 مجبور هستند با همان تجهیزات فرسوده و قدیمی سر نمایند.

این در شرایطی است که جدا از کشورهای صاحب نام، حتی کشورهایی که آرزوی داشتن حداقل یکی از ستاره های ما را دارند، از سالنهای مدرن تر و تجهیزات جدیدتری نسبت به ما برخوردار هستند. در واقع ایران که جزو قدرتهای وزنه برداری دنیا محسوب می گردد و حتی مسئولان ورزش را وادار نموده برای مدال آوری در المپیک روی آن حساب ویژه ای نمایند، ورزشکارانش در حسرت تجهیزات با کیفیت هستند.

به هر حال انتظارات باید دوطرفه باشد و اگر مسئولان از وزنه برداری مدال می خواهند، حداقل تجهیزات بهتری را برایشان فراهم نمایند چراکه اگر در این مسیر یکی از ستاره های ما براثر تجهیزات فرسوده آسیب ببیند و المپیک یا هر رویداد مهم دیگر در وزنه برداری را ازدست بدهد، هیچ چیزی نمی تواند آرزوهای برباد رفته او را جبران کند و دردش را التیام بخشد. هر چند وضعیت تجهیزات وزنه برداری در اکثر استانها هم به مراتب بدتر از تیم ملی است اما حداقل این انتظار وجود دارد، وضعیت تجهیزات تیم ملی که ویترین وزنه برداری محسوب می گردد را بهبود ببخشند و سپس فکر اساسی برای استانها نمایند.

نمونه ای وضعیت تجهیزات وزنه برداری که تیم ملی ایران با آنها تمرین می نماید و همچنین چند نمونه از وسایل سایر کشورها را در تصاویر زیر می بینید:

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9307

به "استخراج طلا از دل تجهیزات فرسوده، وزنه برداران در حسرت تحقق وعده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخراج طلا از دل تجهیزات فرسوده، وزنه برداران در حسرت تحقق وعده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید