سایت الگویی کلزا در شهرستان البرز ایجاد شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور حضور مدیر و کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی استان قزوین، از مزرعه الگویی کشت ارقام کلزا در سطح نیم هکتار از اراضی کشاورزی روستای دنیا آباد در شهرستان البرز قزوین رونمایی شد.

سایت الگویی کلزا در شهرستان البرز ایجاد شد

این مزرعه به منظور کشت و مقایسه ارقام هیبرید کلزا در اراضی کشاورزی ایجاد گردیده و در صورت موفقیت در سایر مناطق نیز عملیاتی خواهد شد.

وحید یوسفلی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان البرز در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگاران اظهارداشت: محصول کلزا در تامین مواد اولیه غذایی نقش مهمی دارد و افزایش بهره وری در کشت از اولویتهای ما در این سازمان است.

وی اضافه نمود: بمنظور افزایش سطح علمی و عملی در کشت این محصول، سایت الگویی کلزا در روستای دنیا آباد از توابع شهرستان البرز ایجاد گردیده است.

وی یادآورشد: این سایت الگویی با هدف مقایسه خصوصیات زراعی ارقام هیبرید از نظر میزان بهینه بذر مصرفی در هکتار و انتخاب رقم مناسب کشت در سطح این شهرستان برای معرفی به کلزاکاران در سالهای آتی اجرا گردیده است.

یوسفلی گفت: همچنین در این سایت الگویی تعداد 5 رقم کلزا شامل تراویاتا، جورج، گارو، ریتمو، اکتانز با میزان تراکم بذر 3.9 و 6 کیلوگرم در هکتار کشت گردیده است که این کار در مزارع الگویی نیز اجرا گردیده است.

در استان قزوین بالغ بر هشت هزار هکتار ازاراضی زیر کشت محصول کلزا رفته است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4321

به "سایت الگویی کلزا در شهرستان البرز ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت الگویی کلزا در شهرستان البرز ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید