همه چیز درباره ویژگی های تازه اپلیکیشن عکس اپل در iOS 15

به گزارش مجله سرگرمی، اپلیکیشن Photos اپل در iOS 15 کاملا متفاوت و تغییر نموده است. اپل پیشرفت های اساسی در این برنامه ایجاد نموده و مجموعه ای از ویژگی های نو و منحصربه فرد که سال ها مورد درخواست و انتظار کاربران بودند؛ را به فوتوز اضافه نموده تا بهتر از هر زمان دیگری بتوانید با تصاویر خود کار کنید.

همه چیز درباره ویژگی های تازه اپلیکیشن عکس اپل در iOS 15

یک ویژگی نو Memories وجود دارد که به شما امکان می دهد لحظات دلخواه خود را دوباره تجربه کنید؛ می توانید اطلاعات متادیتا را مشاهده و ویرایش کنید؛ ویژگی Visual Lookup به شما اجازه می دهد گیاهان، نشانه ها و موارد دیگر را شناسایی کنید و با ویژگی Live Text می توانید هر متن درون هر تصویری را بیرون کشیده و در سند دیگری کپی و جایگذاری کنید. همه این ویژگی ها در اپلیکیشن نو فوتوز iOS 15 در دسترس شما هستند.

حالا، با هم هریک از این ویژگی های نو برنامه فوتوز را آنالیز می کنیم تا معین گردد چرا می گوییم بهتر از هر زمان دیگری می توانید با تصاویر روی آیفون کار کنید:

Memories

بخش Memories اپلیکیشن فوتوز در iOS 15 اصلاح شده است تا بتوانید خاطرات مورد علاقه خود را دوباره مرور کنید.

ویژگی Memories از ظاهر نوی برخوردار است که شامل کارت های متحرک با عناوین سازگار، سبک های نو انیمیشن و انتقال و کلاژ چند تصویری برای دریافت حس سینمایی بیشتر است.

اپل با استفاده از یادگیری ماشینی و تنظیم کنتراست و رنگ مناسب سعی می نماید ظاهری سازگاری با یک خاطره و عکس بسازد. اپل می گوید این ویژگی نو برای تقلید از آن چیزی است که رنگ شناسان در استودیوهای فیلم سازی انجام می دهند.

هنگام پخش یک خاطره، یک رابط تعاملی وجود دارد که به شما امکان می دهد موسیقی طراحی شده را متوقف، دوباره پخش یا تصاویر را جلو و عقب کنید و به تصاویر بعدی پرش بزنید. تغییر یک آهنگ، حذف یا افزودن یک عکس برای تنظیم بهتر خاطره در زمان بی درنگ و بدون احتیاج به کامپایل مجدد از ویژگی های نو دیگر بخش Memories است. می توانید تصاویر یک خاطره را در نماهای مختلف و نوی هم مرور کنید.

یکپارچه سازی با اپل موزیک

هنگام ایجاد و مشاهده خاطرات، اپل همواره از یک موسیقی یکپارچه پشتیبانی نموده است ولی اینک کاربران سرویس اپل موزیک می توانند آهنگ های دلخواه خود را به یک خاطره اضافه نمایند.

ویژگی Memories براساس سلیقه موسیقی، محتوای عکس ها و فیلم های شما، یک پیشنهادات آهنگ شخصی ارائه می دهد. این پیشنهادات آهنگ می تواند شامل آهنگ هایی باشد که در زمان و مکان آن خاطره محبوب بودند یا آهنگ هایی باشند که در مسافرت گوش کردید. اگر خاطره شما دارای یک کنسرت باشد؛ می تواند آهنگی از آن هنرمند باشد.

با سفارشی سازی Memory می توانید آهنگ های مختلف را برای یک خاطره استفاده و تجربه کنید.

انواع خاطرات نو

شما در برنامه فوتوز نو می توانید انواع خاطرات را براساس عکس ها و فیلم های ذخیره شده روی دستگاه خود بسازید. این خاطرات می توانند براساس تعطیلات سال نو، کودکی یا رویدادهای اخیر باشند. ویژگی Pet Memories بهبود یافته است و دستگاه های iOS می توانند سگ ها و گربه ها را به صورت منحصربه فرد در تصاویر تشخیص دهند.

بعدی را تماشا کنید

وقتی یک Memory خاتمه می یابد؛ ویژگی Memories به شما چند محتوای مرتبط پیشنهاد می دهد تا بتوانید مرور عکس های خود را ادامه دهید.

کمتر پیشنهاد دهید

اگر شخصی در عکس ها و خاطرات شما زیاد تکرار و ظاهر می گردد؛ می توانید به وسیله کلید دسترسی سریع Feature Less برای کاهش پیشنهادات و تماشا آن اقدام کنید.

گزینه Feature Less برای تاریخ ها، مکان ها و تعطیلات هم استفاده می گردد.

Live Text

با برنامه فوتوز نو در iOS 15 می توانید متن درون هر تصویر را با ویژگی مجذوب کننده و هیجان انگیز Live Text بیرون کشیده و در جای دیگری کپی کنید.

متن درون عکس ها قابل انتخاب، کپی و جای گذاری است. می توانید این متن ها را با ویژگی Lookup استفاده و حتی برای ترجمه آن ها اقدام کنید. می توانید از یک متن خارجی عکس بگیرید و بعد متن را ترجمه و در برنامه یا جای دیگری بهره ببرید.

این ویژگی با تمام تصاویر موجود در برنامه Photos کار می نماید و علاوه بر آن ها، با تصاویر اسکرین شات ها، سافاری و نمایش های دوربین زنده کار می نماید.

Visual Lookup

اکنون آیفون می تواند در بعضی از عکس ها، اشیا مختلف، مکان های معروف و تماشای، کتاب ها، گیاهان، آثار هنری و موارد دیگر را تشخیص دهد.

مثلا اگر در یک عکس، گلی مشاهده کردید ولی نمی دانید چه نوع گلی است؛ می توانید با استفاده از ویژگی Visual Lookup در وب جست وجو کنید تا اپل به طور اتوماتیک نام گل را به شما بگوید.

هنگام مشاهده یک تصویر، اگر روی نماد I یک ستاره کوچک باشد؛ به این معنی است که می توانید برای این عکس از ویژگی Visual Lookup بهره ببرید. روی نماد Info بزنید و بعد روی نماد کوچک برگ مانند ضربه زده تا صفحه جست وجو باز گردد.

مشاهده و ویرایش متادیتا

در iOS 15 اگر روی آیکون نو Info در زیر عکس ضربه بزنید؛ می توانید اطلاعات جزئی مانند دوربینی که با آن عکس گرفته شده است؛ لنز، شاتر، مگاپیکسل، میزان، دیافراگم و موارد دیگری را مشاهده کنید. تمام اطلاعات EXIF یک عکس به وسیله برنامه فوتوز دسکتاپ قابل دریافت هستند.

در این رابط، می توانید کپشن به عکس ها اضافه نموده یا تاریخ و زمان عکس را به وسیله کلید Adjust اضافه کنید. پیش از عرضه iOS 15، هیچ یک از این اطلاعات در دستگاه های iOS در دسترس نبودند.

همگام سازی سریع تر عکس های آی کلاود

اپل می گوید وقتی به یک دستگاه نو ارتقا می دهید؛ iCloud Photos سریع تر از گذشته عملیات همگام سازی را انجام می دهد و دسترسی شما به گالری عکس ها سریع تر از همواره اتفاق می افتد.

بهبودهای نام گذاری و شناسای افراد

آلبوم People در آیفون باعث بهبود شناخت افراد در عکس های شما شده است. بعلاوه، اپل برای اصلاح اشتباهاتی که در نام گذاری افراد صورت می گرفت؛ یک گردش کار کامل اضافه نموده است. در هنگام انتخاب یک فرد، اگر روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و سپس Manage Tagged Photos را انتخاب کنید؛ می توانید هر تعداد عکس از فردی که شناسایی نشده است را برچسب گذاری کنید.

اگر iOS تصاویر بدون برچسب را پیدا کند؛ به این روش می توان روی عکس های اضافی هم برچسب گذاری کرد.

انتخاب Order برای انتخاب گر عکس ها

اکنون، انتخاب گر عکس Photos در سراسر iOS در دسترس است تا شما بتوانید عکس ها را با ترتیب خاصی برای اشتراک گذاری انتخاب کنید و مطمئن باشید عکس های شما با یک دنباله و ترتیب معینی به اشتراک گذاشته می شوند.

Shared With You

اگر عکس و ویدئویی در برنامه Messages با شما به اشتراک گذاشته شده است؛ در بخش نو Shared With You برنامه فوتوز قابل مشاهده و انتخاب است.

اگر عکسی باشد که در زمان حضور شما گرفته شده است؛ در بخش All Photos و همین طور بخش های Days و Months و Years قابل مشاهده است. این تصاویر در بخش های Featured Photos و Memories هم قابل مشاهده هستند.

تصاویر بخش Shared With You به راحتی در گالری Photos Library ذخیره می گردد و شما می توانید به طور مستقیم از درون برنامه فوتوز به آن پاسخ دهید.

Spotlight Photos Search

در iOS 15 با استفاده از Spotlight می توانید کل گالری عکس های خود را جست وجو کنید. همین طور، به لطف ابزار Visual Lookup می توانید در عکس ها براساس موقعیت مکانی، افراد، صحنه ها و هر چیز دیگری مانند گیاهان و حیوانات جست وجو انجام دهید.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151967

به "همه چیز درباره ویژگی های تازه اپلیکیشن عکس اپل در iOS 15" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ویژگی های تازه اپلیکیشن عکس اپل در iOS 15"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید