عکس l معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی آورد!

به گزارش مجله سرگرمی، همه می دانیم که برترین گوشی هر برند را باید در کلاس پرچمداران جست و جو کرد؛ شیائومی 13 هم از جدیدترین دستگاه های رونمایی شده بازار است که تا به حال دو مدل از آن وارد بازار شده است.

عکس l معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی آورد!

تینا مزدکی-با وجودی که شیائومی 13 از جمله گوشی های شیائومی 2022 است، نوترین نسخه پرچمدار این برند محسوب می گردد و همانطور که انتظار می رود مشخصات فوق العاده ای دارد. مقایسه گوشی شیائومی با دستگاه های سری قبل خود این امکان را برای شما فراهم می نماید تا اگر قصد خرید یکی از این گوشی ها را دارید به راحتی بتوانید با مقایسه مشخصات فنی آن ها مناسب ترین گوشی را با توجه به احتیاج خود بخرید.

مقایسه شیائومی 13 با شیائومی 12 پرو

طبیعتاً شیائومی 12T Proکه به باتری 5000 میلی آمپری و فست شارژ 120 واتی مجهز شده، عملکرد بهتری نسبت به گوشی دیگر ارائه می دهد، چرا که مدل شیائومی 13 باتری 4500 میلی آمپری و فست شارژ 67 واتی دارد. نمایشگر شیائومی 13 نمایشگر OLED و نمایشگر شیائومی 12 پرو AMOLED است که مشخصات نمایشگر مدل نوتر شیائومی به پای گوشی دیگر نمی رسد، اما از نظر روشنایی عملکرد بهتری دارد.

هر دو گوشی برای عکاسی مناسب هستند اما دوربین شیائومی 13 از سه لنز 50، 12 و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با دوربین جلو 32 مگاپیکسلی ساخته شده است در صورتی که دوربین شیائومی 12 پرو از سه لنز 200، 8 و ماکرو 2 مگاپیکسلی با دوربین جلو 20 مگاپیکسلی ساخته شده است.

شیائومی در ساخت هر دو این گوشی ها از تراشه های نو و قدرتمند کوالکام استفاده نموده که در نتیجه آن هر دو مدل قدرت پردازشی فوق العاده ای دارند. پردازنده شیائومی 13 کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 و شیائومی 12پرو کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 بنابراین هر دو دستگاه به تراشه های فوق العاده قدرتمندی مجهز شده اند که حتی توان اجرای سنگین ترین بازی ها را نیز دارند.

در نهایت می توان گفت، هر دو گوشی شیائومی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند بنابراین با توجه به احتیاجهای کاربران و با توجه به مشخصاتی که شیائومی برای این گوشی ها در نظر گرفته هر دو ارزش خرید بسیار بالایی دارند و گزینه های مناسبی هستند.

مقایسه شیائومی 13 با شیائومی 12

از نظر ابعاد در نوترین سری شیائومی شاهد تغییرات هستیم؛ درواقع شیائومی 13 از نظر ابعاد نسبت به مدل قبلی کمی بزرگ تر و وزن آن نیز افزایش یافته است. البته این افزایش ابعاد تنها 2 میلی متر است که باعث شده صفحه نمایش آن پهن تر از شیائومی 12 باشد. شیائومی برای ساخت پنل جلویی و پنل پشتی نوترین پرچمدار خود از شیشه و فریم آلومینیومی استفاده نموده و در زمان خرید شیائومی 13 به شما اجازه انتخاب از میان انبوهی از رنگ ها داده می گردد.

هر دو گوشی های پرچمدار شیائومی از برترین تراشه های موجود برای گوشی های اندرویدی استفاده می نمایند. گوشی شیائومی 12 از چیپست پرچمدار سال گذشته تحت عنوان اسنپدراگون 8 نسل 1 و گوشی شیائومی 13 از آخرین و برترین تراشه اندرویدی موجود با لیتوگرافی 4 نانومتری یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می نماید.

مسئله ای که در دوربین های شیائومی 12 مشاهده می شد اشباع بیش از حد رنگ ها بود؛ مسئله ای که لایکا در شیائومی 13 رفع نموده است.با توجه به اطلاعات و مشخصات در دسترس قرار گرفته از گوشی موبایل شیائومی 13 دوربین های آن به وسیله شرکت لایکا بهینه سازی شده اند که خبر از کیفیت بالاتر دوربین های گوشی Xiaomi 13 را نسبت به Xiaomi 12 می دهد. از طرفی عکس های ثبت شده با گوشی شیائومی 12 از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و عکس ها با جزئیات بالا، کنتراست مناسب به همراه نویز کنترل شده ذخیره می شوند.

در نهایت می توان گفت، شیائومی 13 با طراحی متفاوت تری نسبت به شیائومی 12 ظاهر شده است؛ این شرکت برای نوترین پرچمدار خود از طراحی با لبه های تخت بهره برده که نسبت به انحنا یا به عبارتی حالت ادج در لبه های کناری گوشی شیائومی 12 تغییر بزرگی محسوب می گردد. اگر شما به لبه های تخت و انحنایی شکل مانند گوشی های ایفون علاقه مند هستید اما در میان گوشی های اندرویدی در حال جست و جو هستید، گوشی موبایل شیائومی 13 می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

مقایسه شیائومی 13 با شیائومی 11T Pro

گفته می گردد، ارتفاع گوشی شیائومی 11T Pro نسبت به گوشی شیائومی 13 حدودا 11.3 میلیمتر بیشتر است که تقریبا زیاد است و تا حدودی ظاهر دو گوشی را از هم متمایز می نماید. در خصوص عرض نیز گوشی شیائومی 11T Pro نسبت به گوشی شیائومی 13 حدودا 5.4 میلیمتر بیشتر است که اختلاف کم آن ها باعث تفاوت ظاهری زیادی نیست. ضخامت گوشی شیائومی 11T Pro نسبت به گوشی شیائومی 13 حدودا 0.8 میلیمتر بیشتر است که خیلی ضخیم تر است.

در خصوص پردازنده(CPU) این دو گوشی هوشمند، می توان آن ها را از دو راه مورد ارزیابی قرار داد. از طرفی تعداد هسته های هر پردازنده است که در اینجا هر دو گوشی 8 هسته دارند؛ از طرف دیگر، فرکانس پردازنده است. گزینه ای که قدرت پردازشگر گوشی ها را نشان می دهد. هسته اصلی گوشی شیائومی 13 با فرکانس 3.2 گیگاهرتزی، با اختلاف حدودا 0.36 از هسته اصلی گوشی شیائومی 11T Pro بهتر عمل می نماید.در خصوص پردازنده گرافیکی آن ها نیز گفته می گردد که گوشی شیائومی 13 با داشتن پردازنده گرافیکی Adreno 740 عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گرفیکی Adreno 660 در گوشی شیائومی 11T Pro دارد.

با توجه به اطلاعاتی که در دست داشتیم، گوشی Xiaomi 11T Pro با دوربین سه تایی 108، 8 و 5 مگاپیکسل، توانایی بیشتری نسبت به گوشی Xiaomi 13 با دوربین سه تایی 50، 10 و 12 دارد. امکانات دوربین هر دو گوشی panorama و HDR و Dual-LED dual-tone flash است گوشی Xiaomi 13 قابلیت Leica lens را نیز دارد. با این اوصاف امکانات دوربین Xiaomi 13 بهتر از Xiaomi 11T Pro می باشد.باطری گوشی شیائومی Xiaomi 13 برابر 4500 mAh(میلی آمپر), Li-Po, غیرقابل جابجایی و گوشی شیائومی Xiaomi 11T Pro برابر 5000 mAh(میلی آمپر), Li-Po, غیرقابل جابجایی هستند.

در نهایت با توجه به اینکه پلتفرم های گوشی شیائومی 13 کارایی بهتری نسبت به گوشی شیائومی 11T Pro دارد و از طرفی از نظر حافظه و رم هر دو دارای مدل های 128GB 8GB RAM و 256GB 8GB RAM و 256GB 12GB RAM می باشند و گوشی شیائومی 13 دارای مدل 512GB 12GB RAM نیز است؛ گوشی شیائومی 13، از نظر رم و حافظه نسبت به گوشی شیائومی 11T Pro بهتر است؛ می توان گفت کاربران باید با توجه به احتیاجهای شخصی خود از میان این دو دستگاه یکی را انتخاب نمایند.

  • پیش بینی های هوش مصنوعی نو گوگل دقیق تر از ابررایانه ها

  • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: نباید به هوش مصنوعی به عنوان تهدید نگاه کرد

  • برترین موبایل قلم دار در راه بازار/ عکس

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آذر 1402 بروزرسانی: 5 آذر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164570

به "عکس l معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس l معرفی شیائومی 13؛ موبایلی که هنگام بازی کم نمی آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید