جرئیات تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد اعلام شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بنیاد ملی نخبگان، بر اساس آیین نامه پشتیبانی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور (با عنوان سابق: آیین نامه اعطای جایزه های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر)، بنیاد ملی نخبگان تسهیلات ویژه ای را به دانشجویان مستعد دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اعطا می نماید.

جرئیات تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد اعلام شد

این تسهیلات شامل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش کمک، اعتبار پژوهش کمک، اعتبار فن کمک، اعتبار توان مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توان مندی کارآفرینی می گردد که به دانشجویان مستعد دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اعطا می گردد.

شرایط بهره مندی از این تسهیلات به توضیح زیر است:

دانشجویان هر یک از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که واجد شرایط مذکور در شیوه نامه اعطای جایزه های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 98-1397 (کلیک کنید) هستند، می توانند در این رقابت شرکت نمایند.

ثبت نام دانشجویان سال های دوم و بالاتر دانشگاه ها از تاریخ 1397/4/5 شروع شد و در تاریخ 1397/5/15به انتها رسید و ثبت نام دانشجویان سال اول دانشگاه ها از تاریخ 1397/7/1 شروع می گردد و فرصت نهایی آنان برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، سی ام مهر ماه امسال است.

دانشجویان متقاضی اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارک حداکثر تا تاریخ1397/7/30 در سایت گزینه درخواست آنالیز پرونده برای بهره مندی از تسهیلات دانشجویی را در بخش ثبت درخواست های سامانه انتخاب نمایند.

در سال اول مقطع کارشناسی، صرفاً دانشجویانی که واجد حداقل یکی از شرایط زیر باشند، مشمول تسهیلات دانشجویی می شوند؛

- دارندگان مدال طلا یا نقره کشوری در المپیادهای ملی دانش آموزی

- دارندگان رتبه 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه ریاضی و فنی

- دارندگان رتبه 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه علوم تجربی

- دارندگان رتبه 1 تا 80 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه علوم انسانی

- دارندگان رتبه 1 تا 40 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه هنر

شرایط پذیرش افرادی که مشمول جایزه گردیده اند

دانشجویانی که به دلیل داشتن یکی از شرایط فوق، بدون محاسبه امتیاز، مشمول جایزه های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان می شوند، برای بهره مندی از این تسهیلات باید همانند سایر متقاضیان، اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری یا به روزرسانی نمایند.

برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، بدون محاسبه امتیاز، مشمول تسهیلات دانشجویی می شوند.

دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی و دکتری حرفه ای باید مشخصات فردی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت نام در نیم سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه، در سامانه درج نمایند.

دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باید مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و فعالیت های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت نام در نیم سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه در سامانه درج نمایند.

همچنین سوابق درج گردیده در پرونده الکترونیکی خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش آموزی ، کسب رتبه برتر در آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ، کسب رتبه برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را آنالیز و در صورت نقص، در بخش ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات درج نمایند.

پس از آنالیز پرونده ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. ثبت اطلاعات، آنالیز پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانه مذکور و به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3828

به "جرئیات تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرئیات تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید