افزایش ظرفیت وام شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 2هزار نخبه غیر مقیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری امروز در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و همچنین بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار که در محل معاونت علمی به صورت آنلاین برگزار گردید، گفت: واقعیت این است که طی هفت سال اخیر اتفاقات خوبی در زمینه دانش بنیان ها اتفاق افتاده است.

افزایش ظرفیت وام شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 2هزار نخبه غیر مقیم

وی با بیان اینکه اکنون جهت گیری دانشگاه ها، اساتید، مراکز پژوهشی و … به سمت ایجاد اکوسیستم نوآوری است، گفت: یک فرهنگ جدید در زمینه اکوسیستم نوآوری اتفاق افتاده به طوری که در حال حاضر همه راجع به شرکت های دانش بنیان صحبت می نمایند، زیرا محصولات را می بینند و در زندگی روزمره از این محصولات دانش بنیان استفاده می نمایند.

ستاری تأکید کرد: اکنون در مرحله ای هستیم که می بینیم هر روز یک دارو، اپلیکیشن جدید و … قابل استفاده و بهره برداری هستند.

معاون علمی و فناوری گفت: هدف از نمایشگاه ایران ساخت این است که بتوانیم تجهیزات آزمایشگاهی را در پژوهش سراها، هنرستان ها، آزمایشگاه ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به کار بگیریم به طوری که افراد از زمان کودکی با تجهیزات ایران ساخت آشنایی داشته باشند و بتوانند با این وسایل ساخت داخل کار نمایند.

وی با تأکید بر اینکه اکنون این خودباوری در کشور ایجاد شده که اکوسیستم نوآوری می تواند در کنار دانشگاه ها، پارک ها و … فعالیت کند، گفت: در حال حاضر 6 الی 10 هزار استارت آپ در کشور فعالیت می نمایند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 150 شتاب دهنده در بخش خصوصی فعالیت می نمایند، گفت: همچنین 5 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می نمایند؛ بر اساس آمار سال 98، 120 میلیارد میزان فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته بوده و در این شرکت ها 300 هزار شغل مستقیم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در مورد جذب نخبگان و متخصصان ایرانی خارج از کشور گفت: طی 3 الی 4 سال اخیر با برنامه ای توانستیم بسیاری از کارآفرینان و متخصصان ایرانی را به کشور بازگردانیم.

بازگشت 2 هزار ایرانی مقیم خارج از 100 دانشگاه برتر

به گفته وی، طی این برنامه 2 هزار متخصص و کارآفرین ایرانی از 100 دانشگاه برتر به کشور بازگشتند و اکنون در قالب استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فعالیت می نمایند.

ستاری با اشاره به سیستم سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور گفت: اکنون سرمایه گذاری VC در کشور در حال توسعه است و 9 صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر فعالیت می نمایند که تعدادشان در حال افزایش است.

وی در مورد افزایش ظرفیت وام شرکت های دانش بنیان گفت: در حال حاضر ظرفیت وام دریافت شرکت های دانش بنیان به بیش از 15 الی 16 میلیارد تومان رسیده که این میزان روز به روز در حال افزایش است.

ستاری اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان اقتصاد جدیدی ارائه می دهند که دانشگاه ها مبدأ حرکت این اقتصاد هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی این سال ها همکاری صمیمانه ای با معاونت علمی داشته است و همه یاری نموده اند که اکوسیستم نوآوری شکل بگیرد؛ همچنین وزارت بهداشت، وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و … از جمله دستگاه هایی هستند که با معاونت علمی و فناوری همکاری هایی داشته اند تا این اتفاق عظیم در اکوسیستم نوآوری رخ بدهد.

وی در مورد تجهیزات آزمایشگاهی گفت: محققان در شرکت های دانش بنیان تا به امروز تجهیزات پیشرفته ای در کشور ساخته اند که اکنون در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه ها، آزمایشگاه ها و اخیراً در پژوهش سراها و هنرستان ها قابل استفاده هستند.

ستاری با اشاره به فروش تجهیزات و مواد آزمایشگاهی دوره هفتم نمایشگاه تجهیزات گفت: 320 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه سال گذشته به فروش رسیده است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124262

به "افزایش ظرفیت وام شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 2هزار نخبه غیر مقیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت وام شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 2هزار نخبه غیر مقیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید