والیبال قهرمانی دنیا، حریفان ایران، فردا استارت می زنند

به گزارش مجله سرگرمی، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان دنیا از فردا یکشنبه به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان شروع می گردد.

والیبال قهرمانی دنیا، حریفان ایران، فردا استارت می زنند

به گزارش خبرنگاران، تاریخچه برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی دنیا به زمانی بازمی گردد که این ورزش به صورت حرفه ای و سطح بالا در دنیا مطرح شد. در واقع نخستین حرکت فدراسیون دنیای والیبال پس ار تاسیس در سال 1947، برگزاری مسابقاتی بود که در آن تیم هایی از قاره های مختلف حضور داشته باشند. نخستین دوره مسابقات قهرمانی دنیا در سال 1949 به میزبانی شهر پراگ در کشور چکسلواکی انجام شد که البته در آن تنها تیم های اروپایی حضور داشتند.

3 سال بعد، دوره دوم مسابقات با حضور تیم هایی از قاره آسیا برگزار و مقرر شد این رقابت ها هر 4 سال یک بار انجام گردد. کم کم تیم هایی از قاره آمریکا نیز به رقابت ها اضافه شدند و تاریخ برگزاری آن به 2 سال بعد از المپیک تغییر کرد.

در رقابت های سال 1970 با اضافه شدن نمایندگان قاره آفریقا، فدراسیون دنیای والیبال به هدف خود رسید و هر 5 قاره در مسابقات قهرمانی دنیا شرکت کردند. در حال حاضر، مسابقات قهرمانی دنیا، مهم ترین تورنمنتی است که در توسط فدراسیون دنیای برگزار می گردد و در کنار المپیک، مهم ترین رویداد والیبالی دنیا است.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی دنیا از فردا یکشنبه در ایتالیا و بلغارستان شروع می گردد. این نخستین میزبانی 2 کشور در مسابقات قهرمانی دنیا است. بازی افتتاحیه در کشور بلغارستان، بین دو تیم بلغارستان و فنلاند در سالن ورزش و فرهنگ شهر وارنا خواهد بود، دیداری که تیم های همگروهی ایران به مصاف هم می روند.

بلغارستان و فنلاند تا کنون 3 بار در مسابقات قهرمانی دنیای به هم روبرو گردیده اند که نتیجه هر 3 بازی 3 بر صفر، 2 بار به سود بلغارستان (1952 و 1966) و یک بار به سود فنلاند (2014) بوده است.

تیم ملی بلغارستان، هجدهمین حضور خود را در مسابقات قهرمانی دنیا تجربه می نماید. آنها در مسابقات سال 1960 غایب بوده اند و تاکنون 152 بازی در این مسابقات برگزار نموده اند. روسیه تنها تیمی است که در هر 19 دوره مسابقات حاضر بوده است و در 174 بازی حضور داشته است. بلغارستان در نخستین بازی 6 دوره گذشته مسابقات قهرمانی دنیا، پیروز بوده است.

فنلاند نیز تاکنون 8 بار به مسابقات قهرمانی دنیا راه پیدا نموده و بهترین نتیجه این تیم، نهمی سال 2014 بوده است. آنها در سال 2014 بعد از 32 سال به مسابقات قهرمانی دنیا راه پیدا کردند.

گروه بندی مسابقات والیبال قهرمانی مردان به توضیح زیر است:

گروه اول (فلورانس ایتالیا): ایتالیا، آرژانتین، ژاپن، بلژیک، اسلوونی و جمهوری دومینیکنگروه دوم (روسه بلغارستان): برزیل، کانادا، فرانسه، مصر، چین و هلندگروه سوم (باری ایتالیا): آمریکا، روسیه، صربستان، استرالیا، تونس و کامرونگروه چهارم (وارنا بلغارستان): بلغارستان، لهستان، ایران، کوبا، فنلاند و پورتوریکو

تیم ها در مرحله گروهی به صورت دوره ای با هم بازی می نمایند و 4 تیم برتر هر گروه راهی مرحله دوم مسابقات خواهند شد که در غالب 4 گروه 4 تیمی در شهرهای میلان، بولونیا، صوفیه و وارنا برگزار خواهد شد.

مرحله سوم مسابقات با شرکت تیم های نخست گروه های 4 گانه و بهترین تیم های دوم در 2 گروه 3 تیمی در تورین انجام می گردد تا در نهایت چهره 4 تیم صعود نماینده به نیمه نهایی و سپس بازی فینال تعیین شوند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2704

به "والیبال قهرمانی دنیا، حریفان ایران، فردا استارت می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال قهرمانی دنیا، حریفان ایران، فردا استارت می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید