مرمت عمارت موسی خانی شهربابک شروع شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از شروع مرمت عمارت موسی خانی شهربابک اطلاع داد.

مرمت عمارت موسی خانی شهربابک شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز چهارشنبه 7 شهریور با بیان اینکه عمارت موسی خانی یکی از جاذبه های تاریخی و منحصر بفرد شهرستان شهربابک محسوب می گردد، اضافه کرد: در امسال مرمت تزئینات گچ بری و تجدید اندود سیم گل نماها انجام می گردد.

او با اشاره به اینکه این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است، اظهار کرد: هرساله به ویژه در ایام تعطیلات نوروز گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه عمارت موسی خانی شهربابک به بخش خصوصی واگذار می گردد، توضیح داد: این اداره کل در نظر دارد با رعایت تشریفات قانونی و تغییر کاربری عمارت موسی خانی، شرایط را برای واگذاری این بنا به بخش خصوصی فراهم کند.

او با تأکید بر اینکه واگذاری بناهای تاریخی دارای ضوابط و شرایط خاصی است، اعلام کرد: بدون شک با تغییر کاربری بناهای تاریخی ضمن حفاظت و احیا این آثار زمینه برای اشتغال چندین نفر فراهم می گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1958

به "مرمت عمارت موسی خانی شهربابک شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت عمارت موسی خانی شهربابک شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید