فقر حرکتی در بین مردم وجود دارد، باید به سمت نشاط اجتماعی در جامعه باشیم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: سند توسعه ورزش های همگانی با انجام سه هزار نفر ساعت کار کارشناسی تدوین و در شورای عالی ورزش کشور تصویب گردیده است.

فقر حرکتی در بین مردم وجود دارد، باید به سمت نشاط اجتماعی در جامعه باشیم

به گزارش خبرنگاران، علی مجد آرا در نشست با استاندار هرمزگان اضافه نمود: سند توسعه ورزش های همگانی در قالب دو جلد کتاب به تمام استان ها، نهادها و سازمان ها برای اجرا ابلاغ گردیده است.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی بیان نمود: با همت سفیران ورزش های همگانی و مدیران استانی، شورای ورزش های همگانی در استان ها تشکیل می گردد.

وی عنوان نمود: فقر حرکتی در بین مردم وجود دارد، ما بر این باوریم مادران عمود خیمه ورزش همگانی هستند و نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند و باید در این مسیر برنامه ریزی گردد.

مجدآرا عنوان نمود: بودجه و امکانات خوبی برای ورزش همگانی طراحی گردیده و 0.27 درصد از 9 درصد مالیات ارزش بر ارزش اضافه نموده برای ورزش های همگانی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استانی ممتاز در فدراسیون همگانی قلمداد می گردد، بیان نمود: شهرداری و صداوسیما مردم را در جهت حضور در ورزش های همگانی ترغیب نمایند و در قالب پیاده روی های خانوادگی، نشاط را به جامعه بیاوریم.

همچنین استاندار هرمزگان نیز با تأکید بر ضرورت تقویت ورزش های همگانی در استان گفت: در همین راستا احداث جاده سلامت به منظور انجام ورزش های همگانی در شهرهای ساحلی استان در دستور کار قرار می گیرد.

فریدون همتی اضافه نمود: استان هرمزگان از نظر نشاط اجتماعی باید در بین سه استان اول کشور قرار بگیرد و نشاط اجتماعی، ورزش های همگانی و سلامت سه موضوعی هستند که با هم ارتباط تنگاتنگی دارند.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت های استان هرمزگان در عرصه های مختلف اجتماعی و ورزشی باید ابزار حرکت در استان را بیشتر کرد.

استاندار هرمزگان افزود: باید در شهرها و استان های ساحلی کشور، از ظرفیت جذاب ساحل به عنوان یک ظرفیت برای ورزش های همگانی استفاده کرد.

همتی اضافه نمود: با توجه به اینکه جامعه امروز بیش از هر چیز به نشاط احتیاج دارد در همین راستا تقویت ورزش های همگانی یکی از راهکارهای ایجاد نشاط در جامعه است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه ورزش های همگانی در استان هرمزگان شهرداری ها و دهیاری ها مکلف هستند، درصدی از اعتبارات خود را به نشاط اجتماعی اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست استاندار هرمزگان به عنوان سفیر ورزش های همگانی در استان معرفی و لوح ویژه به وی اهدا و مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز به عنوان عضو شورای راهبردی فدراسیون ورزش های همگانی معرفی گردید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2102

به "فقر حرکتی در بین مردم وجود دارد، باید به سمت نشاط اجتماعی در جامعه باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقر حرکتی در بین مردم وجود دارد، باید به سمت نشاط اجتماعی در جامعه باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید