سیل به روستاهای رامسر خسارت سنگین وارد نموده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، انوشیروان خلعتبری شامگاه چهارشنبه در جلسه با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با بیان اینکه در بحران سیل سه اصل مهم آمادگی قبل از وقوع سیل اخیر، در حین بحران و پس از بحران مورد توجه نهاده شد گفت: قبل از سیل اخیر نامه ای از سوی استانداری مازندران به فرماندار ابلاغ و جلسه ای با اعضای ستاد بحران برگزار که در آن جلسه راهکارهای لازم بیان شد و طی جلسه ای با بخشدار بحران روستایی در دستور کار نهاده شد.

سیل به روستاهای رامسر خسارت سنگین وارد نموده است

وی اضافه نمود: دهیاران نسبت به لایروبی رودخانه ها اقدام کردند که در داخل بافت روستا مسئله ای نداشتیم و نقاط حادثه خیز حاشیه رودخانه ها با همکاری آنها شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه در هنگام سیل بازدید از روستاها و جلوگیری از خطرات مالی و جانی در دستور کار نهاده شد توضیح داد: در سیل اخیر حاشیه رودخانه ها، زمین ها و باغات مرکبات در بستر رودخانه، منبع های مخازن آب و گاز مشکل ایجاد شد که مسئولان با بازدید و پیگیری نسبت به برطرف مشکل اقدام کردند.

خلعتبری خاطر نشان کرد: در حوزه راه های روستایی خسارات زیادی در دهستان سخت سر در مرکز محور جواهرده از آبشار به پایین از نظر زیربنایی ایجاد شده و بستر جاده ها خالی شده که احتیاج به اعتبارات دارد.

وی با بیان اینکه از ظرفیتهای شهرستان رامسر در سیل اخیر در بخش خصوصی استفاده کردیم گفت: از دستگاه های اجرایی گله مند هستم که 10 روز از سیل می گذرد فقط یک بولدوزر به رامسر آورده شد و هیچ گونه امکاناتی در این بخش اختصاص پیدا نکرد که از بخش خصوصی استفاده کردیم.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان رامسر اظهار کرد: امروزه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا مسائل حل گردد.

وی اضافه نمود: امروز افرادی در این شهر بدون شناسنامه هستند و بعد از بحران سیل افرادی که جواز ندارند از پیمانکارانی استفاده می نمایند که یک ریال مالیات به دولت پرداخت نمینمایند که باید به طریقی مدیریت گردد که روستاها توسعه یابند.

خلعتبری توضیح داد: در سالهای اخیر رئیس کمیسیون شن و ماسه فرماندار وقت بود و امروزه به صنعت معدن و تجارت واگذار شده که با نقشه برداری و مشخص حجم در مناقصه مجوز آبیاری شرکت کند تا این اداره مزایده بگذارد پول به حساب خزانه واریز گردد که مورد قبول ما نیست و اگر چنین کاری در این شهر انجام گردد دهیاران و شوراها در مقابل آن ایستادگی خواهند کرد.

وی با انتقاد از مسائل زیر ساختی در بخش آب در برخی روستاها گفت: در سیل اخیر دو حلقه چاه از دست رفت و روستاهای لیماک، راجوب و آسیابسر با افت ولتاژ و فشار آب روبرو هستند و باید شرکت تعاونی دهیاران احیا گردد تا در مواقع بحران با کمبود امکانات روبرو نشویم.

خلعتبری گفت: در محدوده کیلومتر 23 محور دالخانی برای مناطق بالادست مشغول برداشت شن کوهی هستیم تا در اختیار آنها قرار دهیم.

وی در سرانجام از مسئولین کشوری، استاندار، فرماندار،بخشدار، دهیاران، شوراها و تمامی دستگاه های اجرایی در بحران سیل اخیر تشکر و قدردانی کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4768

به "سیل به روستاهای رامسر خسارت سنگین وارد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل به روستاهای رامسر خسارت سنگین وارد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید