احتمال چند نرخی شدن خدمات سلامت

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس نظام پزشکی اصفهان گفت: چنانچه شرایط فعلی ادامه یابد و در زمینه افزایش دستمزد پزشکان برنامه ریزی لازم صورت نگیرد، جلوگیری از چند نرخی شدن تعرفه خدمات سلامت بسیار مشکل خواهد بود.

احتمال چند نرخی شدن خدمات سلامت

به گزارش خبرنگاران، عباسعلی جوادی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز پزشک برگزار گردید، اظهار کرد: در حال حاضر 12 هزار نفر عضو نظام پزشکی اصفهان هستند که از این تعداد حدود هفت هزار و 500 نفر پزشک و مابقی را داروسازان، دندان پزشکان، فیزیوتراپ ها، ماماها، کارشناسان تغذیه، شنوایی سنجی و مشاغل دیگر تشکیل می دهند.

وی در ادامه به کنترل شدید دریافت های غیر متعارف در سال های اخیر اشاره نمود و افزایش قیمت برخی تجهیزات پزشکی را ناشی از تغییر قیمت دلار دانست و توضیح داد: بسیاری از مواد مورد احتیاج باید با ارز دولتی تهیه شوند، در غیر اینصورت شاهد افزایش قیمت برخی از تجهیزات پزشکی خواهیم بود، اما این روند افزایش قیمت ها ربطی به دستمزد پزشکان ندارد و در زمینه خدمات رسانی به مردم، مشکلی ایجاد نمی کند.

همچنین غلامحسین صادقیان عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان نیز در ادامه با تأکید بر ضرورت پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به مطالبات هفت ماهه داروخانه های طرف قرارداد از این سازمان، اگر 750 داروخانه اصفهان با مشکلی روبه رو شوند 4 میلیون و 800 هزار نفر در تأمین داروی خود با مشکل روبرو خواهند شد.

وی جامعه پزشکی را خانواده ای متعهد و پایبند به اصول برشمرد و اضافه کرد: یکی از مصادیق جامعه پزشکی؛ داروخانه ها و داروسازان استان اصفهان هستند که به صورت تمام وقت و نیمه وقت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال فعالیت بوده و علی رغم مشکلات در برهه های مختلف احتیاجهای دارویی مردم را رفع نموده اند.

صادقیان توضیح داد: بر اساس قانون سال 1393 مجلس شورای اسلامی، سازمان های بیمه گر موظف هستند 60 درصد مطالبات مراکز طرف قرارداد را دوهفته پس از تحویل اسناد مربوطه واریز نموده و مابقی را پس از آنالیز حداکثر تا سه ماه به طرف های قرارداد اعم از داروخانه، بیمارستان و غیره پرداخت نمایند.

وی ادامه داد: اگر این پرداخت بیش از سه ماه طول کشید؛ بیمه گر موظف است دیرکردی معادل سود اوراق مشارکت به طرف های قرارداد پرداخت کند که متأسفانه در حال حاضر مطالبات داروخانه های طرف قرارداد از سوی تأمین اجتماعی پرداخت نشده است، از سویی با توجه به وضع موجود دلار، شرکت های پخش دارویی فروش خود به داروخانه ها را به صورت نقدی یا زمان بازپرداخت کوتاه محدود نموده اند.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان، شرایط اقتصادی موجود را فشاری مضاعف بر دوش داروخانه ها دانست و اظهار داشت: با تمام این اوصاف همکاران ما با دریافت وام و شرایط مختلف درصدد هستند داروی مورداحتیاج مردم را تأمین نمایند تا خللی در این زمینه صورت نگیرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1523

به "احتمال چند نرخی شدن خدمات سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال چند نرخی شدن خدمات سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید