آیا واردات نخ های جراحی بی کیفیت صحت دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس تجهیزات پزشکی اداره ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره صحت خبر واردات نخ های جراحی بی کیفیت شرح داد.

آیا واردات نخ های جراحی بی کیفیت صحت دارد؟
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ سیدمجید موسوی کارشناس تجهیزات پزشکی اداره ملزومات پزشکی گفت: هیچ گونه مجوز ورود به واردات نخ های جراحی بی کیفیت داده نشده و نخواهد شد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 15 کمپانی معتبر جهان در زمینه نخ جراحی از سوی وزارت بهداشت در پورتال imed ثبت شده اند و 80% میزان واردات از کشورهای آمریکا و اروپایی است و تنها دو کمپانی از کشور چین و هند در سامانه imed ثبت شده اند که آنها نیز به لحاظ کیفی مطابق با ضوابط وزارت بهداشت بوده و دارای FDA آمریکا و CE اتحادیه اروپا هستند.

موسوی گفت: این دو کمپانی چینی و هندی از سال 1390 وارد بازار ایران شده اند و با توجه به قیمت قابل رقابت و مناسب و فروش این دو کمپانی در آمریکا و اروپا، دلیلی برای عدم مجوز وجود ندارد و تاکنون نیز گزارش مشکل کیفی از نخ های جراحی وارداتی آنها به وزارت بهداشت گزارش نشده است.

گفتنی است کلیه اساتید و مراکز درمانی و عموم مردم در صورت مشاهده مسائل کیفی نخ های جراحی و سایر تجهیزات و ملزومات پزشکی، می توانند با مراجعه به لینک اعلام مسائل کیفی تجهیزات پزشکی در پورتال imed.ir نسبت به ثبت گزارش مسائل کیفی اقدام نمایند تا پس از آنالیز و در صورت صحت گزارش برای استفاده عموم به صورت فراخوان(Recall) اقدام گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6150

به "آیا واردات نخ های جراحی بی کیفیت صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واردات نخ های جراحی بی کیفیت صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید