عرضه ترجمه های جدید دور دنیا در هشتاد روز و سفر به مرکز زمین

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دو رمان دور دنیا در هشتاد روز و سفر به مرکز زمین نوشته ژول ورن از جمله کتاب های مجموعه آثار ژول ورن هستند که انتشارات آفرینگان با ترجمه فرزانه مهری منتشر و راهی بازار نشر نموده است.

عرضه ترجمه های جدید دور دنیا در هشتاد روز و سفر به مرکز زمین

ژول ورن نویسنده معروف ادبیات علمی تخیلیِ فرانسوی از جمله مولفانی است که تعدادی از آثارش از جمله دور دنیا در هشتاد روز در قالب پویانمایی یا فیلم سینمایی به مخاطبان عرضه گردیده است. داستان های ژول ورن چه به لحاظ قصه گویی و محتوایی به گونه ای هستند که از کودک 9 ساله تا بزرگسال 90 ساله با آن ارتباط برقرار می نمایند.

او در سال 1863 رمان پنج هفته در بالن را به ناشر تحویل داد و با چنان موفقیتی روبرو گشت که نویسنده و ناشر تصمیم گرفتند به اتفاق هم، مجموعه ای با عنوان سفرهای شگفت انگیز با صحافی متفاوت منتشر نمایند. این کتاب ها به طور نفیس، در قطع رقعی، با گراورهایی سیاه وسفید با نقاشیِ طراحان مختلف چاپ گشتند. به این ترتیب، 62 رمان و 18 مجموعه داستان در این قالب به چاپ رسیدند.

نشر ققنوس با توجه به اهمیت آثار ژول ورن در تاریخ ادبیات، چاپ نسخه کاملی از مجموعه آثار این نویسنده را در دستور کار قرار داده است. به این ترتیب و با چاپ ترجمه آثار ورن، علاقه مندان به ادبیات می توانند با نخستین آثار ادبیات علمی - تخیلی جهان و پیشگویی های علمی این نویسنده بزرگ در قالب رمان آشنا شوند. دور ماه و پنج هفته در بالن دو کتاب دیگری هستند که ققنوس از این مجموعه چاپ نموده است. همه این رمان ها با ترجمه فرزانه مهری منتشر گردیده اند.

نسخه اصلی کتاب دور دنیا در هشتاد روز که در این مجموعه واقع شده است، در سال 2001 چاپ گردیده است. تصویرگری کتاب های این مجموعه به طور مشترک توسط دونویل و ال.بِنِت انجام گردیده است.

این رمان 37 فصل دارد و در قسمتی از آن می خوانیم:

رانگون مملو از مسافر بود. مسافرین زیادی در سنگاپور سوار گردیده بودند: هندوها، سیلانی ها، چینی ها، مالایی ها و پرتغالی ها که اغلبشان بلیت درجه دو داشتند.

هوا که تا آن زمان خوب بود، با بالا آمدن ماه تغییر کرد. باد چند بار گشتت گرفت، اما خوشبختانه چون از سمت جنوب شرق می وزید، به حرکت کشتی بخار کمک می کرد. کاپیتان در صورت امکان از بادبان ها استفاده می کرد. رانگون مجهز به دو دکل بود و معمولا با دو بادبان اصلی در عقب و یک بادبان در جلو حرکت می کرد و سرعت خود را مدیون عملکرد دوگانه موتور بخار و وزش باد بود. بدین صورت از کنار سواحل آنام و هندوچین بر امواجی کوتاه و گاه خسته نماینده گذشتند.

اما بیشتر تقصیرها برگردن رانگون بود تا دریا، و مسافرین که اغلبشان بیمار گشتند بایست از دست کشتی شکایت می کردند.

این کتاب با 335 صفحه مصور، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 32 هزار تومان منتشر گردیده است.

نسخه اصلی سفر به مرکز زمین هم که ترجمه فارسی آن در این مجموعه ارائه گردیده، در سال 2001 به چاپ رسیده است. متولد سال 1828 بود و در سال 1905 درگذشت. ژول ورن به عنوان پدر ادبیات علمی تخیلی شناخته می گردد. سفر به مرکز زمین یکی از 3 کتاب ژول ورن است که موجب شهرت جهانی او گردیده اند. او همچنین یکی از 3 نویسنده ای است که آثارشان به بیشترین زبان های دنیا ترجمه گردیده است.

داستان سفر به مرکز زمین درباره پروفسوری آلمانی به نام اوتو لیدانبراک است که باور دارد برخی از دالان های آتشفشانی، به مرکز زمین راه دارند. به این ترتیب پروفسور با همراهی برادرزاده اش اکسل و مردی به نام هانس که راهنمای راه آن هاست، به سمت مرکز زمین می رود.

این گروه 3 نفره از دهانه آتشفشانی در ایسلند پایین می روند و با حوادث و اتفاقات زیادی روبرو می شوند؛ از جمله مواجهه با حیوانات ماقبل تاریخ و... راوی اتفاقات رمان، اکسل برادرزاده پروفسور لیدانبراک است.

این کتاب 45 فصل دارد. در قسمتی از این رمان می خوانیم:

تمام شب را با کابوسی از آتشفشان و اعماق زمین گذراندم، احساس می کردم به شکل سنگ آذرین درآمده و به فضاهای مابین سیارات پرتاب گردیده ام.

در روز بعد، 23 ژوئن، هانس و همراهانش، که آذوقه، ابزارآلات و وسایلمان را به دوش داشتند، منتظرمان بودند. دو عصای آهنی، دو تفنگ و دو فانوسقه در اختیار من و عموجان گذاشتند. هانس، محض احتیاط، به بارهایمان یک مشک پر از آب هم اضافه نموده بود که با در نظر گرفتن قمقمه هایمان آب هشت روزمان را تامین می کرد.

نُه صبح بود. کشیش و زن زشت و قدبلندش دم در منتظر بودند. بی شک می خواستند هنگام خداحافظی دعای خیری بدرقه ما مسافرین بنمایند. اما آن خداحافظی به طور غیرمنتظره ای به تحویل دادن صورت حسابی عجیب تبدیل گشت، که در آن حتی هوای خانه کشیش، آن هوای متعفن، را نیز حساب نموده بودند. آن زوج محترم مانند مسافرخانه چی های سویسی ما را سرکیسه و بابت مهمان نوازی خود بهای گزافی از ما طلب کردند.

عموجان بدون چانه زدن صورت حساب را پرداخت کرد. مردی که به مرکز زمین سفر می نماید اهمیتی به چند سکه نمی دهد.

حساب ها که تصفیه گشت، هانس علامت داد که حرکت کنیم، و کمی بعد از استاپی خارج گشتیم.

این کتاب هم با 347 صفحه مصور، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 32 هزار تومان منتشر گردیده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: mehrnews.com
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 446

به "عرضه ترجمه های جدید دور دنیا در هشتاد روز و سفر به مرکز زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه ترجمه های جدید دور دنیا در هشتاد روز و سفر به مرکز زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید