ماجرای دشمنی گوگل و مایکروسافت چیست

به گزارش مجله سرگرمی، از زمانی که جنجال یوتیوب در ویندوز فون 8 شروع شد , از اینکه بسیاری از مردم شوکه شده بودند که گوگل به چنین شیوه‌ای برای مایکروسافت واکنش نشان خواهد داد شگفت‌زده شدم . از دیدگاه کاربران ویندوز فون 8 مطمئن هستم که این کار به عنوان یک کار بسیار خوب برای گوگل محسوب می‌شود , اما من قطعا نمی‌گویم که گوگل آن را آغاز کرده‌است .

ماجرای دشمنی گوگل و مایکروسافت چیست

آخرین حملات گوگل علیه مایکروسافت , در واقع واکنش نسبت به حملات قبلی مایکروسافت بود که مایکروسافت در برابر گوگل و آندروید انجام می‌داد . آیا همه فراموش کرده‌اند که چگونه مایکروسافت هر سیستم‌عامل آندروید را با استفاده از هیچ چیز به جز همان تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که هر ترول اختراع از آن استفاده می‌کند - تاکتیک‌هایی از قبیل تهدید به شکایت کردن در صورت عدم پرداخت , و بهره‌برداری از بازیکنان کوچک , تا آن‌ها را متقاعد کند که حقوق خود را نیز پرداخت کنند , چون به این دلیل است که آن‌ها قبلا پرداخت کرده‌اند .

من تقریبا مطمئنم که آن‌ها فقط سامسونگ را از طریق معامله‌ای که حداقل برای سامسونگ بشکند , متقاعد کردند . منظورم این است که سامسونگ هیچ پولی را از پرداخت نکردن به مایکروسافت برای تمام لیست of جعلی از دست نمی‌دهد . مطمئن هستم که مایکروسافت برای آن‌ها مقداری تخفیف در مجوزهای ویندوز 8 یا چیزی در امتداد این خطوط پیشنهاد کرده‌است . بنابراین سامسونگ هیچ چیزی برای از دست دادن نداشت و حتی اگر این کار به این معنا بود که شرکت مایکروسافت مجبور نبود با بقیه OEM ها معامله کند , که در مقایسه با بقیه مجبور به پرداخت آن می‌شد .

چرا مایکروسافت این کار را می‌کرد ? چون اگر آن‌ها این کار را بکنند , ممکن است نتوانند از سامسونگ پول بگیرند , اما زمانی که با سامسونگ بودند , می‌دانستند که همه در صف سقوط خواهند کرد - که دقیقا همان چیزی است که اتفاق‌افتاده است . برخی از OEM ها نسبت به قبول پرداخت ( مایکروسافت ) بعد از اینکه سامسونگ با پرداخت آن موافقت کردند بسیار سریع‌تر بودند , زیرا آن‌ها به خودشان فکر می‌کردند که اگر سامسونگ به آن‌ها پول پرداخت کند , باید به این دلیل باشد که آن‌ها از ثبت اختراع و یا چیزی می‌ترسند .

اما برای لحظه‌ای به آن فکر کنید . چرا سامسونگ از اختراع Microsofts زمانی که به بازار تلفن همراه می‌آید , می‌ترسید ? منظورم این است که سامسونگ با بی‌شرمی می‌توانست رابط کاربر اپل را کپی کند , و اپل شرکتی بود که بسیار بیشتر از مایکروسافت به بازار گوشی‌های هوشمند فعلی ارتباط دارد . سامسونگ حتی یک دعوای حقوقی با اپل را از دست داد , و آن‌ها هنوز هم چیزهایی مثل صدای S را می‌سازند که تقریبا برابر با سیری اپل است . با این حال , آن‌ها به نوعی از مایکروسافت می‌ترسند ?

این بسیار بعید به نظر می‌رسد , که باعث می‌شود این مساله به احتمال زیاد یک تصمیم سیاسی باشد , و آن‌ها تصمیم گرفتند که معامله را انجام دهند , چون آن‌ها چیزی را از دست نمی‌دهند , به غیر از اینکه در لیست Microsofts قرار داده شوند .

گوگل دوست نداشت که مایکروسافت این کار را با تمام OEMs های آندروید انجام دهد و همه دستگاه‌های آندروید را با استفاده از سیستم‌عامل متن‌باز تولید کند که برای همه مصرف کنندگان گران‌تر است . بنابراین آن‌ها می‌خواستند که مقابله‌به‌مثل کنند و نسبت به مایکروسافت تهاجمی‌تر شوند , که بخشی از دلیل خرید موتورولا بود .

با این حال , این تنها در مورد حق امتیاز انحصاری جنگ با مایکروسافت است . ( مایکروسافت ) کاره‌ای زیادی انجام داده‌است که می توان آن‌ها را کثیف کرد . Theyve تلاش کردند تا آن‌ها را برای اعتماد به نفس , یا خودشان به طور مستقیم , یا از طریق گروه‌های جلویی مانند FairSearch.org , مورد بررسی قرار دهند و آن‌ها حتی سعی کردند که گوگل را بد نگاه کنند و در مقابل گوگل مانند Scroogle , Gmail مرد , # DroidRage و بسیاری دیگر , که بیشتر مردم هیچ اطلاعی در مورد آن ندارند .

پس از همه اینها , مردم هنوز تعجب می‌کنند که چرا گوگل قصد ندارد یک برنامه یوتیوب بومی برای WP8 بسازد ( که هنوز زیر 4 درصد سهم بازار جهانی دارد ) , یا چرا گوگل اجازه نداد مایکروسافت tos را بشکند و از API های private خصوصی خود استفاده کند ? اگر ( مایکروسافت ) همه این کارها را برای شما انجام می‌داد , چه می‌کردید ? آیا شما هنوز هم سعی دارید با آن‌ها بازی کنید , در حالی که آن‌ها کثیفی را به طرف شما پرتاب می‌کنند و سعی می‌کنند اکوسیستم موبایل شما را خراب کنند ( حتی با رقابت , بلکه از طریق ابزارهای قانونی و از طریق ابزارهای قانونی ثبت اختراع جعلی ) ?
با طرح دعوی Rockstar جدید ( از یک شرکت پوسته سازی واقعی که به عنوان جبهه برای مایکروسافت و اپل عمل می‌کند , بنابراین آن‌ها مستقیما در طرح دعوی شرکت نمی‌کنند و تصویر آن‌ها را تباه می‌کنند ) , من انتظار ندارم که گوگل هم در آینده با مایکروسافت بازی کند .

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7

به "ماجرای دشمنی گوگل و مایکروسافت چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دشمنی گوگل و مایکروسافت چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید