جشنواره پنیر البرز مرکزی در افتر سرخه برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نخستین جشنواره چندمنظوره پنیر و لبنیات شهرها و روستاهای استان های مرکزی کشور باهدف شناساندن ظرفیت های تولیدی روستائیان و عشایر در حوزه لبنیات و معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای دامنه البرز، با حضور مهمانانی از سراسر کشور در روستای افتر سرخه برگزار گردید.

جشنواره پنیر البرز مرکزی در افتر سرخه برگزار گردید

در این جشنواره انواع مختلف پنیر فراوریی از سوی روستائیان و عشایر منطقه البرز مرکزی و همچنین ظرفیت های تجاری سازی برندهای فراوری لبنیات محلی در معرض دید حضار نهاده شد.

صندلی ویژه عشایر و روستائیان در اقتصاد کشور

عضو کمیسیون بهداشت و تغذیه مجلس در این همایش، بابیان اینکه برگزاری چنین مراسمی می تواند به شناساندن ظرفیت های عظیم روستانشینان و همچنین عشایر بینجامد، گفت: عشایر و روستائیان بخش عظیمی از چرخه اقتصاد کشور را می چرخانند و لذا در حوزه فراوری و توسعه اقتصادی صندلیی ویژه دارند.

احمد همتی با تأکید بر وجه گردشگری جشنواره پنیر و بابیان اینکه مقوله گردشگری در منطقه افتر همچنان مغفول مانده است، بیان نمود: ظرفیت های عظیمی ازنظر طبیعی، دام و روستا، تاریخی و فرهنگی، نیروی انسانی و ... در این روستا وجود دارد که با بهره گیری از آن ها می توان به توسعه اقتصادی و همچنین اشتغال روستایی دست یافت و لذا از مسئولان می خواهیم به مقوله گردشگری در روستای افتر نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با تأکید بر شناساندن ظرفیت های گردشگری افتر سرخه در حاشیه جشنواره پنیر البرز مرکزی، اضافه کرد: برگزاری چنین رویدادهایی باعث مطرح شدن جاذبه های گردشگری روستایی می گردد که باید از آن بهره برد.

ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس بابیان اینکه برگزاری همایش ها و جشنواره ها به حضور مسئولان در روستاها منتهی می گردد، گفت: این امر سبب می گردد تا سایر مسائل روستاها از نظیر حمل ونقل، کشاورزی، زیرساخت و ... دیده گردد که قطعاً در برطرف آن ها مؤثر است.

همتی محصولات لبنی، فرهنگ عشایری، آب گرم، طبیعت زیبا و مردم خونگرم را ویژگی های گردشگری افتر سرخه خواند و ادامه داد: مغار منحصربه فرد روستای افتر می تواند به مثابه یک ظرفیت گردشگری، سالانه میزبان هزاران توریست باشد که در این زمینه باید به فکر ایجاد زیرساخت های لازم باشیم.

وی به ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری نیز اشاره و تاکید داشت: چهار بانده شدن محور فیروزکوه به سمنان در کنار زیرساخت هایی مانند اسکان و تهیه بسته های گردشگری ترکیبی شامل مناطق طبیعی، جاذبه های تاریخی، آب گرم، محصولات لبنی و فرهنگی و ... می تواند به جذب گردشگر در افتر یاری کند.

در این همایش از انواع پنیرهای فراوریی توسط روستائیان و عشایر رونمایی و از نفرات برتر تقدیر شد، همچنین موسیقی محلی، جاذبه های گردشگری و ... در زمره برنامه های این همایش یک روزه بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6071

به "جشنواره پنیر البرز مرکزی در افتر سرخه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره پنیر البرز مرکزی در افتر سرخه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید