برگزاری دو کارگاه آموزشی با حضور اساتیدخارجی در مریوان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، جلال قلعه شاخانی امروز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره با حضور 39 گروه نمایشی در حال برگزاری است، گفت: این گروه ها در طول چهار روز برگزاری جشنواره 125 اجرا داشته و دارند که از این تعداد 112 اجرا در مریوان و مابقی در شهرهای سنندج، سقز و سروآباد بوده است.

برگزاری دو کارگاه آموزشی با حضور اساتیدخارجی در مریوان

وی مطرح نمود: خوشبختانه نمایش هایی که در شهرهای سنندج، سقز و سروآباد به اجرا درآمده بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و بی شک این مهم در سنوات آینده گستره بیشتری خواهد یافت.

وی اظهارداشت: یکی از اقدامات و تحول های این دوره از جشنواره ایجاد فرصت اجرای نمایش برای گروه های شرکت نماینده در دیگر شهرهای استان است و البته این کار در راستای پاسخ به مطالبات مردم فرهنگی کردستان انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: 10 اثر منتخب هیئت داوران این دوره از جشنواره هم بعد از خاتمه این رویداد هنری تا سال آینده ماه یک اجرای عمومی در مریوان خواهند داشت.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روز چهارشنبه 14 شهریورماه جاری در سالن نشاط مریوان برگزار می گردد، ادامه داد: در این مراسم قرار است معاون حقوقی، امورمجلس و استان ها وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و استاندار کردستان و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی حضور پیدا نمایند.

وی از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره را برگزاری کارگاه های آموزشی خواند و گفت: نخستین کارگاه آموزشی با حضور استادی از کشور فرانسه از اول شهریورماه سال جاری برگزار و در طول ایام جشنواره هم اجراهایی در سطح شهر داشتند.

وی اعلام کرد: صبح امروز سه شنبه هم کارگاه آموزشی دیگری با حضور استادی از کشور اسپانیا برگزار گردید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2440

به "برگزاری دو کارگاه آموزشی با حضور اساتیدخارجی در مریوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دو کارگاه آموزشی با حضور اساتیدخارجی در مریوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید