برزگر: کی روش سیاستمدار بود و از تفرقه ما سوءاستفاده کرد، کسی به فکر کشتی نیست

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد گفت: کی روش یک فرد سیاستمدار بود و از تفرقه ای که در جامعه ما وجود دارد، سوءاستفاده کرد و رفت.

برزگر: کی روش سیاستمدار بود و از تفرقه ما سوءاستفاده کرد، کسی به فکر کشتی نیست

منصور برزگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص وضعیت این روزهای کشتی گفت: کشتی همچنان بلاتکلیف است و از این وضعیت متأسفم. به طور کلی در جهان، بعد از هر المپیک انتخابات می گذارند و 4 سال مسئولیت را به یک نفر می دهند، اگر طرف کارش خوب بود برای دوره بعدی هم انتخابش می نمایند اما در کشور ما حرکت هایی می نمایند که با هیچ چیز همخوانی ندارد؛ نه بودجه معلوم است و نه کارهایی که باید انجام گردد اما دست آخر آنها از کشتی مدال می خواهند در حالی که هیچ شرایطی را برای آن فراهم نکرده اند.

وی ادامه داد: وقتی نظم و نظامی معین بر کشتی حکمفرما باشد معین است که در این بازه زمانی می توانیم انتخابات برگزار کنیم. در آستانه المپیک چه دلیلی دارد که آقای x برود و آقای y بیاید، کسی نمی تواند در این مدت شق القمر کند. اصلاً المپیکی فکر نمی کنیم. قهرمان المپیک برای مان بی ارزش است و ارزش ها را براساس لیاقت ها معین نمی کنیم. امیدوارم اگر واقعاً مسئولان مدال می خواهند، به فکر کشتی باشند. وقتی هم که تیم نتیجه نمی گیرد مربی را سیبل می نمایند و اول با مربی طرف هستند و بعد ورزشکار، در حالی که آن موقع که باید رسیدگی نمایند، هیچ اهمیتی نمی دهند و وعده فردا را می دهند.

سرمربی سال های پیش تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به حمایت هایی که از فوتبال شد اما این تیم در جام ملت های آسیا 2019 نتیجه نگرفت، توضیح داد: خیلی داستان فوتبال را نمی دانم اما می دانم که کی روش یک آدم سیاستمدار بود که از تفرقه ای که در جامعه ما وجود دارد، سوءاستفاده کرد. یادم هست زمان علی پروین یک مربی انگلیسی آمد و فوتبال مان را متحول کرد اما این آقا فقط از اختلافات موجود سوءاستفاده کرد.

برزگر گفت: کاری به این ندارم که می گویند برای فوتبال بیشتر از بقیه خرج می نمایند چون جامعه این رشته را دوست دارد، جهان هم فوتبال را دوست دارد و تبلیغات روی آن زیاد است و همه روی فوتبال کار می نمایند. پول های میلیاردی در فوتبال جابه جا می گردد. من اصلاً می گویم به فوتبال کم پول می دهند اما از این بازیکنان شاخصی که داریم خوب بهره برداری نمی گردد. در فوتبال هم یک عده که مافیا شده اند و پول را می برند، حالا در کشتی که اصلاً پولی نمی آید.

نایب قهرمان سابق المپیک با تأکید بر اینکه باید از رشته های المپیکی حمایت کرد، به خبرنگاران گفت: کشتی، وزنه برداری و تکواندو می توانند در المپیک برای ما مدال بگیرند. به این رشته ها تفریحی نگاه ننمایند. تا سال 2012 فکر می کردند کشتی از المپیک حذف می گردد اما با برنامه ریزی انجام شده، دیدند که جهان کشتی را دوست دارد. امروز آمریکایی ها از 4سالگی به بچه های شان کشتی آموزش می دهند، روس ها پوتین را سر تمرین شان می بینند اما وضع ما خیلی به هم ریخته است و کسی به فکر کشتی و مدال نیست. همه مسئولان کلاه شان را سفت گرفته اند که نکند فردا تغییرشان دهند.

برزگر در خصوص اینکه این روزها از شاگردانش به عنوان گزینه های اصلی ریاست فدراسیون کشتی یاد می گردد، گفت: به نظر من همه آنها لایق هستند، امیدوارم هر کدام انتخاب می شوند برای کشتی خوب باشند. این افراد خودشان کشتی گیر بودند و برای این رشته دل می سوزانند. هنوز ثبت نام انجام نشده و دقیق معین نیست کدام یک از این بچه ها می آیند، دبیر، حیدری و... خوب هستند و یک نفر بین بچه های خودش فرق نمی گذارد، همه آنها برای من عزیز هستند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13370

به "برزگر: کی روش سیاستمدار بود و از تفرقه ما سوءاستفاده کرد، کسی به فکر کشتی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزگر: کی روش سیاستمدار بود و از تفرقه ما سوءاستفاده کرد، کسی به فکر کشتی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید